Top 5 – Ruoat, jotka vaikuttavat ihon hyvinvointiin

1. Oliiviöljy

Tutkimusten mukaan oliiviöljyn käyttö (enemmän kuin 2 teelusikallista päivässä) vähentää ikääntymisen merkkejä ihossa. Oliivi sisältää hyvälaatuisia rasvoja sekä A- ja E-vitamiinia, jotka parantavat ihon kimmoisuutta. Oliivi myös kosteuttaa ihoa.

2. Tomaatti

Tomaatin syöminen lisää ihon luonnollista aurinkosuojaa. Sen sisältämät lypokeeni ja C-vitamiini auttavat ihon ennenaikaisen vanhenemisen ehkäisyssä. Tomaatin antioksidantit antavat helpotusta myös akneen ja mustapäihin.  

3. Tumma suklaa

Suklaan syönnillä on yleisesti ottaen huono mainen ihon hyvinvoinnin kannalta. Tumma suklaa kuitenkin kosteuttaa sekä parantaa ihon verenkiertoa. Tumma suklaa myös suojaa ihoa ulkoisilta rasitteilta.

4. Sardiinit

Sardiinit sisältävät hyvänlaatuisia omega 3 -rasvahappoja, jotka auttavat säilyttämään ihon kirkkaana.

5. Kaali

Kaali sisältää vitamiineja ja antioksidantteja, jotka tehostavat maksan toimintaa. Kun maksa poistaa hyvin kuona-aineita, myös iho voi paremmin. Kaali sisältää myös rikkiä, joka auttaa kuivaan ihoon.  

Kuvalähde: assillo